Warning: ksort() expects parameter 1 to be array, object given in /var/www/folkeskoleforaeldre.dk/public_html/wp-content/plugins/bbpress/includes/core/template-functions.php on line 316
Presseomtale – Folkeskoleforældre

Presseomtale af Folkeskoleforældre

Folkeskoleforældre på Tv2News 15/11-2014.

Forening om sygefravær: Det går ud over eleverne

Charlotte Birk Bruun, der er næstformand i Foreningen Folkeskoleforældre, er ikke overasket over det stigende sygdomsfravær. Hun siger til TV 2 News, at Foreningen Folkeskoleforældre har advaret mod tendensen.
– Det går ud over det faglige, og hvordan klassen har det – det er vigtigt, at det er den samme lærer, der går igen, og at eleverne føler sig trygge. Det giver rigtig meget uro. Det er jo ikke den almindelige undervisning man får, når det er en vikar, der er inde, siger hun.
Hun mener, at det ville hjælpe på problemet, hvis man gav dispensation fra heldagsskolen – så skolerne kunne gå ned på et fagligt minimumstal…

Klik på linket for at se TVindslaget.

Kronik i Berlingske 13/10-2014 med bl.a. deltagelse af Folkeskoleforældres formand Cecilia Lucia Fava samt Lærke Grandjean, anmelder & VUC-lærer, Erik Schmidt, redaktør og næstformand i Sophia – tænketank for pædagogik og dannelse, Niels Christian Sauer, hovedbestyrelsesmedlem i Danmarks Lærerforening, og Brian Degn Mårtensson, adjunkt, University College Sjælland):

Blæs til værdikamp om folkeskolen

Vi har fået angste politikere, der skrabende bukker og nejer for standardiserede OECD-programmer – som om det vigtige og værdifulde skulle være en vindertrøje i roterende og globaliserende PISA-målinger. Det er trist, og det kan vise sig helt katastrofalt for vores skole, vores samfund og vores fælles fremtid…

Klik på linket for at læse hele kronikken.

Indlæg af Charlotte Birk Bruun i diverse lokalaviser, her fra NordVestNyt, august 2014:

Frivillighed om lektiehjælpen, der forsvandt

Det vrimler med myter, Ulovlige tiltag og uhensigtsmæssig praksis omkring lektiehjælp/fordybelse….

Klik på linket for at læse mere.

Artikel om Folkeskoleforældre i fagbladet Folkeskolen d. 20/8-2014:

Ny forældreforening kæmper mod skolereformen

“Vi tror på lærerne, men vi tror ikke på skolereformen. For vi ønsker en skole, der modsat denne reform repræsenterer et bredt dannelsessyn. Og så ønsker vi en skole, der både bygger på evidens og kan implementeres i praksis”, siger talsmand for Folkeskoleforældre Thomas Høi.

Klik på linket for at læse mere.

Debatindlæg d. 15/8-2014 i Politiken skrevet af Folkeskoleforældres bestyrelse (og afkortet af Politiken):

Vi vil ikke lægge børn til et usikkert eksperiment

Forleden opfordrede skoleledernes formand Claus Hjortdal til, at vi forældre bakker op om skolen. Det gør vi gerne. Vi bakker i høj grad op om skolen og de mennesker, der til daglig gør deres bedste for at undervise vores børn.
Det er reformen, der i mandags trådte i kraft for vores børn, vi ikke bakker op om.

Cecilie Lucia Fava fra Folkeskoleforældre i Radio 24syv d.15/8 2014

Folkeskolereformen går på weekend

Klik på linket for at høre hele udsendelsen.

Ugen igennem har Cecilia desuden blogget om Folkeskolereformen og skolestart på Radio 24/7. Hendes blogindlæg kan læses her:

Blogindlæg d. 11/8

Blogindlæg d. 12/8

Blogindlæg d. 13/8

Blogindlæg d. 14/8

Blogindlæg d. 15/8

På baggrund af  telegram fra Ritzau kunne man d. 14/8 2014 i flere medier læse om, hvordan Folkeskoleforældre opfordrer til brug af to-lærerordning. Her fra Jyllandsposten:

Forældreforening: Tolærer-timer skaber bedre skoledag

Kommuner og skoler skal være mere kreative og omlægge lang skoledag til tolærertimer, mener forældreforening.

Klik på linket for at læse mere.

Artikel på fra d. 12/8-2014 med udtalelser fra Folkeskoleforældre:

Vrede forældre: Drop lektierne efter heldagsskole

Mens den første skoledag efter sommerferien er vel overstået, og hverdagen er i fuld sving, giver folkeskolereformen og den nye heldagsskole allerede nu anledning til utilfredshed og protester. En del forældre er nemlig vrede over at deres børn kommer hjem med lektier, efter en lang dag tilbragt i skole og lektiecafé.

Artikel på Tv2.dk d. 11/8-2014

Ny kritisk forening: Folkeskolen bliver et værested

– Det er jo på alle måder et eksperiment, og det er den store anke, for der er ingen, der har erfaringer eller viden om at det reelt vil virke, så kontant er udmeldingen fra Thomas Høi om den nye folkeskolereform.

Udsendelse om skolereformen på Tv2 d. 11/8-2014

Skolen bliver nok dårligere

– Det nytter ikke noget at give børnene en længere skoledag – tværtimod.
Sådan lyder det fra Thomas Høi fra Skanderborg. Han er far til fire børn og har netop været med til at stifte foreningen Folkeskoleforældre….

Cecilie Lucia Fava fra Folkeskoleforældre i Radio 24syv d.11/8 2014

Skole-Danmark

Klik på linket for at høre hele udsendelsen.

På baggrund af et telegram fra Ritzau kunne man d. 9/8- 2014 læse følgende om Folkeskoleforældres opstart i flere medier. Her fra Information:

Ny forældreforening kæmper mod lang skoledag

Foreningen Folkeskoleforældre vil gøre op med myter og usandheder om fordelene ved en lang skoledag. Målet er at få skolereformen lavet om.